Kørselsforbud love og regler og pris

Kurser:
Vi laver en løsning der passer dig og lovkravet på de 5 teorigange og 8 kørelektioner.
Ring derfor altid til en erfaren lærer før du beslutter dig for hvor og hvordan.
Ring Søren 41 96 42 42

Loven:
Hvis du ikke har haft dit kørekort i 3 år og har fået en betinget frakendelse, så får du også “et kørselsforbud”.
Det betyder kørekortet inddrages og du kan ikke gå op før du har gennemført 1/2 køreuddannelse i forhold til første gang.
Se mere om Kørselsforbud på FSTYR her !

ANT-kurses:
Hvis frakendelsen er sket på baggrund af en sprit- eller narkokørsel skal der gennemføres et ANT-kursus (Alkohol-Narko-Trafik).
Se mere om ANT-kurser her !

Tvungen uddannelse:
Det er 5 teorigange og 8 kørelektioner, en teori- og en køreprøve. ingen krav om banekørsel, men du skal lige som første gang følge en lektionsplan.

Godkendelse:
Når dommen er afsagt går sagen videre til Færdselsstyrelsen der står for at holde øje med frakendesler og udstedelse af kørekort.
De udsender et brev til eleven efter dommen er afsagt og derefter må eleven begynde på uddannelsen - du må IKKE begynde tidliger !!

Når samtlige lektioner i teori og kørsel er gennemført (minus den sidste) - så kan vi søge i Borgerservice om teoriprøve. Lektionsplanen skal fremvises i Borgerservice så man kan se du har gennemført det lovpligtige.
Så kan vi booke teoriprøven !
Når teoriprøven er bestået kan køreprøven bookes.

Udgifter:
Prøvegebyr Staten: kr. 1170.-
“Lille lovpakke kørselsforbud” kr. 5500.- ubegrænset teori og 8 kørelektioner.
 Ved køreprøven afregnes for opvarmning og tiden ved prøven ialt kr. 1500.-
Bemærk der slutafregnes INDEN køreprøven. Det kan ske med Mobilepay 40514242 !